Plans for research 1 z b.d.
Anna-Teresa TYMIENIECKA
Plany badawcze (ciąg dalszy)
c Tymczasowy zarys traktatu jest następujący:
WPROWADZENIE. Studium twórczego doświadczenia jako wprowadzenie do ogólnej teorii estetyki. Element estetyczny w ludzkiej twórczości.
CZĘŚĆ I. UKONSTYTUOWANY ŚWIAT I ZJAWISKO TWÓRCZOŚCI
c Rozdział 1. System empiryczny
c a) Dynamiczne zasoby tworzenia
c c b) Twórcze wnętrze i system cielesny
c c c) Tymczasowy zarys „kontekstu twórczego”
c Rozdział 2. Wizja twórcza
c a) Działanie wyobraźni i pamięci
c c b) Obiektywne prawa strukturalne: ich moc wytwórcza i ograniczenia (temat, sytuacja
c c dramatyczna, jedność problemów)
c c c) Tworzenie i inwencja
c c d) „elementy surowe i poezja”
c c f) Obraz kontra idea
CZĘŚĆ II. ŻYCIE FORM: DEBATA MIĘDZY TWORZENIEM I KONSTYTUCJĄ
c Rozdział 3. Struktura w sztuce i nauce
c ca) Symetria w nauce, sztuce i naturze (topologia w nauce i sztuce)
c c b) Twórcze zasady w nauce
c c c) Cel nauki i sztuki jako ulegający przemianom się wraz z ewolucją ludzkości:
c c dynamiczna koncepcja struktury
c c d) Czy sztuka może interpretować naukę?
c Rozdział 4. Poniżej i powyżej twórczego wnętrza
c c a) Tworzenie jako przejście między dwiema fazami przeżywanego świata
c c b) Niepewność procesu twórczego
c c c) Agent kreatywny jako część świata życia
c c d) Rola idei w procesie konstytutywnym i twórczym
c c e) Problem twórczego a priori: opis percepcji twórczej
c c f) Oryginalność i swoboda twórcza
c Rozdział 5. Ukonstytuowany świat staje się problematyczny